Adrian Ștef îl critică pe premierul Dacian Cioloș (Video)

În cadrul unei conferințe de presă susținute astăzi, 27 februarie, președintele Consiliului Județean (CJ) Adrian Ștef a declarat că primarii s-au întors speriați de la întâlnirea pe care au avut-o zilele trecute cu premierul Dacian Cioloș, după ce acesta le-a transmis că nu vor mai fi alocări bugetare pentru primării, făcute de către Guvern. Pe lângă asta, șeful Guvernului a declarat că se dorește și comasarea unor comune, spune Adrian Ștef.

„Primarii s-au întors destul de speriați de la acea întâlnire cu premierul. Premierul le-a adus în vedere că nu vor mai fi alocări bugetare pentru primării, făcute de către Guvern, sau și dacă se vor face, vor scădea în mod dramatic. Adică să-i anunți pe primari și să le spui că vei scădea alocările bugetare în condițiile în care începe pregătirea pentru următoarea perioadă de absorbție a fondurilor europene și știi bine că ai nevoie de sume de bani să poți să-ți derulezi aceste proiecte europene, pentru că banii ți se decontează, tu trebuie să faci plăți, plus că ai câteva cheltuieli neeligibile sau ai cheltuieli legate de TVA și că toate aceste proiecte trebuie rostogolite ai nevoie de fluxul financiar. Vreau să vă spun că primarii sunt destul de speriați”, a declarat Adrian Ștef.

Șeful CJ s-a referit și la alte declarații făcute de premier la întâlnirea acestuia cu primarii, care privesc eventualele comasări ale unor comune.

„Totodată, le-a explicat premierul că ar trebui comasate nişte comune, că ele nu pot să-şi susţină activitatea din încasările care le fac. În mod curios premierul nu vorbeşte să desfiinţăm prefecturile. Eu nu înţeleg de ce nu desfiinţăm prefecturile ca să facem economii de bani? Adică iarăşi vorbim de descentralizare, dar inversă, iarăşi recentralizăm. Eu chiar cred că interfaţa unei comunităţi este primarul, el cunoaște foarte bine greutăţile cu care se confruntă acea comunitate şi prea puţin ştie prefectul, un ministru, sau premierul dacă vrea să ne gândim la regionalizare, un guvernator”, a declarat Adrian Ștef.

Referitor la regionalizare, șeful CJ spune că sunt „agenţii, regii, care funcţionează la nivel naţional, şi poate am putea să dăm competenţe către regiuni, către judeţe, dar nicicum să desfiinţăm judeţele. Putem să facem oricând un sondaj pe această temă. Am mai avut discuţia asta, locuitorii nu sunt de acord cu desfiinţarea judeţelor. Acest lucru l-am mai testat odată. Acum vine iarăşi premierul cu o asemenea propunere”, spune șeful CJ.